Bijna over de helft van mijn stage! - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Tim Goorhorst - WaarBenJij.nu Bijna over de helft van mijn stage! - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Tim Goorhorst - WaarBenJij.nu

Bijna over de helft van mijn stage!

Door: Tim Goorhorst

Blijf op de hoogte en volg Tim

02 November 2012 | Duitsland, Berlijn

Guteeeeeeeeen Morgen,

Hier ben ik weer, met een nieuw reisverslag.

Nadat ik mijn 4 spätdiensten en 2 nachtdiensten er op had zitten, was het eindelijk 19 November. Dat betekend mijn vrienden komen langs in Berlijn. Nadat ik uitgeslapen was van mijn nachtdienst zat ik om 5 uur in de tram naar Alexanderplatz om van daar uit met de trein naar Hauptbahnhof te reizen. Daar aangekomen moest ik natuurlijk eerst zoeken waar ze aankwamen en ja jongens onder elkaar, ze weten het natuurlijk nooit:p. Na even gezocht te hebben en over en weer gebeld heb ik ze uiteindelijk toch gevonden.

Toen begon de reis door Berlijn pas echt.... Joey, Daniel en Marco hadden een hotel aan Postdammerplatz in Berlijn, dus wij naar de trein lopen, en jawel wij stappen in de trein naar Postdam Hbf. Gelukkig was er eentje ( ik ) die optijd door hadden dat we verkeerd zaten.

Daarna volgde de reis naar de goede trein, en er werden heel wat domme opmerkingen gemaakt... Marco...

Nadat we eindelijk de goede trein hadden en aangekomen waren bij het station Postdammerplatz, volgde voor ons nog de reis te voet naar het hotel van Joey, Daniel en Marco. Na even gezocht te hebben, besloten we toch maar om even te vragen welke kant we op moesten. De eerste persoon stuurde ons de verkeerde kant op... Nadat we daarna nog een keer gevraagd hadden en nu wel op de goede weg zaten, volgde een lange straat die ze af moesten lopen.

Na ongeveer een kwartiertje lopen kwamen we aan bij het hotel. Ik heb de jongens even ingecheckt ( omdat ze geen duits praten ). Nadat alles in orde was konden ze door naar de kamer. Daar aangekomen, werd alles uitgepakt en jawel korte broeken aangetrokken, het was 21 graden!

Toen iedereen klaar was, zijn we even op pad gegaan in Berlijn. We liepen en we liepen maar, en omdat ik ook nog nooit aan die kant van Berlijn was geweest duurde het wat langer, voordat we s'avonds bij de verlichte Brandenburger Tor aankwamen. Daar aangekomen werden de nodige foto's gemaakt en daarna zijn we weer verder gelopen.
Toen zijn we door het Holocaust Monument gelopen, waar Daniel de schrik van zijn leven had:p......

Joey dacht dat die Superman was en sprong van blok naar blok.... wat soms maar net goed ging.
Na al het gereis hadden de jongens best wel honger gekregen, en begonnen ze een beetje te klagen...:p.
Maarja waar kan je het beste eten als je honger hebt, de McDonalds natuurlijk. Nadat we daar gegeten hadden, gingen we met de trein terug naar Alexanderplatz waar we even heerlijk op het terrasje hebben gezeten.

Hier hebben we echt een gezellige avond gehad, en ik hun even snel naar het station gebracht had was ik om 4 uur thuis, maarja Joey, Daniel en Marco wisten natuurlijk niet hoe ze reisen moesten, terwijl ik ze dat nog had uitgelegd.

Een paar smsjes en belletjes gingen over en weer, en Marco ging opzoek naar de juiste trein en richting, terwijl Joey en Daniel leuk aan het spelen waren met de lift, en aan het auhoeren waren met duitsers. Nadat Marco eindelijk de juiste trein hadden waren ook hun eindelijk thuis.

De volgende dag stond ik alweer om 11 uur op om Joey, Daniel en Marco op te halen bij het hotel, daar eenmaal aangekomen zijn we de andere gedeeltes van Berlijn gaan verkennen, en hebben natuurlijk ook veel gegeten en gedronken ( Cola, koffie en veel burgers... )

Als laatste stond mijn stage hotel op het programma, hier heb ik de jongens even een rondleiding geven. Kamers bekeken, restaurant, sauna. Toen dit allemaal bekeken was, zijn we nog even naar de receptie gegaan, waar mijn lieftallige collega's ons even op een gastenlijst van een disco had gezet zodat we voor de helft van de oorspronkelijke entree naar binnen konden gaan.

Daarna gingen Joey, Daniel en Marco weer richting het hotel en ik terug naar mijn kamer.
In mijn huisje even wat gegeten te hebben en gedoucht keek ik daarna nog even snel de eerste helft van Fc Twente.

Na de eerste helft ben ik naar Joey, Daniel en Marco gegaan. Ik met mijn zakje met gel, parfum en deodorant in de tram. Op Alexanderplatz moest ik even snel pinnen en ja hoor wat vergeet Tim weer, zn plasticzakje met gel, deodorant en parfum. Maarja daar kwam die dus weer lekker te laat achter dus hij was al weg... gelukkig hadden de anderen nog wat.
Toen ik daar aankwam hadden Joey, Daniel en Marco even een pizza besteld en hebben we die op de hotelkamer opgegeten. Nadat de pizza opwas hebben we met zn allen nog even wat ingedronken en daarna na de disco gegaan.

Dit was erg gezellig, we hebben de nodige lol beleefd. Deze avond eindige ook zo rond 4 uur.

Nadat we alle veilig thuis gekomen waren. Moesten de jongens die dag alweer naar huis. Ik heb ze dus naar het station gebracht, waar ik dus nieuwe gel en deodorant heb gekocht en natuurlijk even de supermarkt ingeweest want er moest eten worden ingeslagen voor onderweg.
Nadat dit allemaal gedaan te hebben, heb ik Joey, Daniel en Marco een goede reis gewenst en daar gingen ze 8 uur lang in de trein.

Die avond heb ik een filmpje gekeken en daarna lekker gaan slapen.
De week daarop volgden 3 spätdiensten en 1 nachtdienst. Vrijdags ben ik met collega's uitegeweest wat ook erg gezellig was.

Daarna was ik lekker tot en met Dinsdag vrij, dus dat was even de gelegenheid om even de nederlandse programma's bij te werken, zoals wie is de chef, the voice of holland, expeditie robinson.

In die week heb ik ook nog een sportschooltje gevonden, dus nu kan ik ook lekker even weer fitnessen voor 3 maanden.
Na dit weekend zit ik op 10 weken, en dan moet ik er natuurlijk ook nog 10 dus dat betekend dat ik op de helft zit. Nog 70 daagjes en dan kom ik weer naar huis, en ja waarschijnlijk ben ik met Oud&Nieuw ook vrij, dus dan kom ik mooi naar huis dat even goed vieren.


Nou dit was het wel weer even voor deze keer. Binnenkort volgt er wel weer een.
Ik ga weer even verder met werken.

Bis nächste Mal
Tschussssss!

  • 05 December 2012 - 15:40

    Elysee En Mama:

    Ipv een berichtje.
    Hier een gedichtje.

    Jammer dat je er niet bent.
    Maar alles went.

    Sint heeft goed nagedacht.
    En toch nog wat uit afrika mee gebracht.

    Het is dat hij je goed kent.
    Want dit kado is voor een leuke vent.

    Hopelijk ga je vanavond wat leuks doen.
    Van ons krijg je een dikke zoen.

    Tot besluit.
    Het gedicht is uit.


    Groeten Sint en Piet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Berlijn

Stage Berlijn

5 maanden stage berlijnnn!

Recente Reisverslagen:

03 December 2012

Hollanders in Berlijn

02 November 2012

Bijna over de helft van mijn stage!

10 Oktober 2012

Live vanuit de nachtdienst

02 Oktober 2012

Berlijn

12 September 2012

Eerste stage week in Berlijn.
Tim

Actief sinds 12 Sept. 2012
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 4692

Voorgaande reizen:

12 September 2012 - 20 Januari 2013

Stage Berlijn

Landen bezocht: