Live vanuit de nachtdienst - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Tim Goorhorst - WaarBenJij.nu Live vanuit de nachtdienst - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Tim Goorhorst - WaarBenJij.nu

Live vanuit de nachtdienst

Door: Tim Goorhorst

Blijf op de hoogte en volg Tim

10 Oktober 2012 | Duitsland, Berlijn

Guteeee morgen Leuteeee,

Hier ben ik alweer met mijn 3de reisverslag, aangezien ik op dit moment niet heel veel te doen heb, dacht ik laat ik maar weer eens wat van mij horen.

Ik heb een heerlijk weekje achter de rug, 3 dagen vrij geweest, dus even lekker Berlijn ingeweest om het nog een beetje beter te verkennen. Ik blijf het nog steeds zeggen wat een mooie stad is het!. Nadat ik eindelijk uit mijn bed was woensdag ( uurtje of half 3 ) ben ik Berlijn maar eens even beter gaan verkennen. Nadat ik na 40 minuten met de tram op Alexanderplatz aangekomen was, stond nu de metro op mij te wachten. Nadat ik daar ook uitwas, was ik aangekomen bij Checkpoint Charlie, wat ik graag wou zien. Het was best indrukwekkend als je daar zo bij staat en de overgebleven stukken van de Berlijnse Muur ziet staan. De Amerikaanse overgang van West naar Oost-Berlijn.

Nadat gezien te hebben, ben ik verder gelopen naar de Brandenburger Tor, ook dat blijft zeer indrukkenwekkend om te zien, zeker als je de voorstaat en een hele lange rechte weg ziet met in de verte die Siegessäule.

Via de Brandenburger tor ben ik via de rivier Spree terug gelopen naar Alexanderplatz. Savonds heb ik op de bank mooi een filmpje gekeken!

Donderdags ben ik Berlijn weer even ingeweest maar nu om even te shoppen. Dat wou ik eigenlijk woendag al doen maar kwam er pas aan het eind van de dag pas achter dat alle winkels dicht zaten in verband met een nationale feestdag.........

Nadat ik weer op Alexanderplatz was aangekomen ben ik samen met een collega eerst even naar het Oktoberfest geweest. Het stelde niet veel voor, maar het was zeker leuk om dronken duitsers, en oude mensen met elkaar te zien dansen. Na een kwartier hadden we het wel gezien en zijn we even de winkels af gegaan, en jawel ik heb een nieuw shirt gekocht!
Savonds stond voor mij weer een bankavondje op het programma maar deze keer was het voetbal. Ik moet natuurlijk vanuit berlijn wel even Fctwente volgen.

Vrijdag zijn mijn 6 nachtdiensten weer begonnen. Zaterdag heeft het personeel van de bar en wij van de receptie wel wat meegemaakt. Er was een zeer dronken gast, die dacht wel even een dansje te kunnen doen, nou dat ging dus goed mis. De man viel achterwaarts op een glazen tafeltje waar wel een stuk of 20 glazen op stonden, en ja je kunt het wel raden alle glazen waren nog heel, maar wat een klap was dat. Het tafeltje was overigens nog heel. De man had zich gesneden aan het glas en bloedde een beetje, en de rest van mensen stonden allemaal keihard te lachen. Dus wij met zn 3en die man optillen, wou die weer een dansje gaan doen viel die bijna weer voor de 2de keer. Nadat alles was opgeruimd was het weer een vrij rustige avond en als de avonden die daarop volgden....

Zondag is mijn vader nog even langs geweest in Berlijn, dus kwam die mij ophalen bij mijn kamer. We hebben nog samen even de 2de helft van Fctwente gekegen en daarna gingen we uiteten, wat overigens echt heerlijk was. Na het etentje zijn we even met de auto door berlijn gereden en hebben wel veel dingen in de avond gezien zoals weer de Brandenburger Tor maar ditmaal helemaal verlicht dus dat was echt gaaf. Nadat we een beetje rondgereden hebben heeft mijn vader mij afgezet nbij het hotel en kom ik weer een nachtdienst draaien, waarna mijn vader door reed naar Polen...

Morgen is mijn laatste nachtdienst van deze week en dan staan er voor mij weer 2 vrije dagen en daarna 4 spätidiensten op het rooster.

Misschien dan vrijdag of zaterdag maar even partymachen in de stad. Kijken hoe het hier gaat.

Nou dit was het wel weer voor deze week. Over een week komen een paar vrienden langs, dus dan volgt er ook wel weer een nieuw reisverslag. Ik zit hier nog wel even, dus blijf lezen!:)

Voor nu slaap lekker allemaal, ik ga maar eventjes aan mn huiswerk!

Gute Nachttt!

  • 10 Oktober 2012 - 06:23

    Maaike:

    Hee Tim,

    Leuk om eens wat uitgebreider te lezen wat je allemaal uitspookt daar! Blij dat alles goed gaat, heel veel plezier (en succes!) nog de komende tijd!

    Groetjes, Maaike

  • 10 Oktober 2012 - 16:36

    Mama:

    Hoi tim,


    Hier een berichtje uit enschede.
    Wat een leuk verslag, je maakt wel wat mee in de nachtdienst.
    Ik stuur je voortaan zo een berichtje en niet meer op de telefoon, dit is handiger.
    Wat fijn dat het goed gaat daar, leuk dat je op ontdekking bent geweest in berlijn en veel dingen hebt gezien.
    Zo leer je berlijn ook kennen.

    Het gaat met elysee niet goed op school weer een paar onvoldoendes gehaald, zal het met papa overleggen.

    Heb je trouwens nog foto's van je kamer, zag dat ze eraf waren, want ik wil alle foto's en reisverslagen van je uitprinten.
    Ga daar een map van maken, leuk voor later.

    Tot de volgende keer,




    Groetjes van elysee en mama.

  • 10 Oktober 2012 - 19:59

    Tim Goorhorst:

    Ja ik zal de foto's er even opzetten als ik morgen vrij ben!

    Ja dat is minder, ze moet er gewoon tegen aan gaan dit jaar dan is ze dr vanaf!.

    Ja heb nog niet alles gezien maar daar heb ik nog wel even de tijd voor:).


    Groetjess Tim

  • 16 Oktober 2012 - 21:05

    Mama:

    Hoi tim,,


    Denk je nog even aan de foto's?



    Groetjes mama

  • 23 Oktober 2012 - 16:18

    Elysee Mama:

    Hoi tim,


    Hier een berichtje van ons, hoe gaat het daar?
    Zijn je vrienden geweest?
    Ik heb de foto's ontvangen, maar niet van je kamer.
    Wil je die ook nog even toesturen?



    Groetjes elysee en mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Berlijn

Stage Berlijn

5 maanden stage berlijnnn!

Recente Reisverslagen:

03 December 2012

Hollanders in Berlijn

02 November 2012

Bijna over de helft van mijn stage!

10 Oktober 2012

Live vanuit de nachtdienst

02 Oktober 2012

Berlijn

12 September 2012

Eerste stage week in Berlijn.
Tim

Actief sinds 12 Sept. 2012
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 4684

Voorgaande reizen:

12 September 2012 - 20 Januari 2013

Stage Berlijn

Landen bezocht: